Allmänna villkor & integritetspolicy

Allmänna villkor Produkterna i vår webbshop (”Webbshop”) säljs av Cellexir AB med organisationsnummer 559076-5409. Vi säljer kosttillskott till myndiga privatpersoner i Sverige. Genom att använda och shoppa på Cellexir’s webbshop accepterar du de villkor som beskrivs nedan. Eftersom våra villkor kan komma att uppdateras (till exempel för att återspegla förändringar i teknik, vår affärsmodell, systemfunktioner eller relevanta lagar och myndighetskrav) rekommenderar vi att du kontrollerar denna sida regelbundet för att notera eventuella ändringar. Dessa allmänna villkor gäller tills vidare och Cellexir förbehåller sig rätten att ändra dem. Aktuella allmänna villkor publiceras på Cellexirs hemsida. Beställning Produkterna beställs via vår Webbshop på www.cellexir.se enligt de instruktioner som vid var tid framgår av Webbshopen. Vid beställningen behöver du ange en e-postadress och ett telefonnummer. Orderbekräftelse Alla beställningar bekräftas via e-post till dig med den e-postadress som angetts vid beställning i vår webbshop. Orderbekräftelsen innehåller uppgifter om de beställda produkterna (antal och produkt), pris och fraktkostnader. Leveransvillkor Vid beställning anges standardleverans som alternativ. Fraktavgiften för denna leverans visas när du beställer via vår webbshop. När vi har tagit emot din beställning skickas produkterna från vårt lager i Sverige samma dag (om beställning lades på en arbetsdag). Beställningar skickas med PostNord och vi beräknar 1-3 arbetsdagar för att din beställning ska anlända till din brevlåda, alternativt ditt serviceställe. När produkterna lämnar våra lager är det den valda leveranstjänstens ansvar att leverera din beställning. Försenade eller skadade beställningar ska därför meddelas till den valda leveranstjänstens kundservice inom sju dagar från att paketet skulle ha anlänt eller har anlänt. Kontaktinformation till PostNord finner du på deras hemsida. Vid felaktig beställning, vänligen kontakta oss på [email protected] med relevant information såsom ordernummer, varor i din beställning och kontaktinformation så vidarebefordrar vi ditt ärende till ansvariga. Vi anser att det är i ditt intresse att vi inte anonymiserar dina kontaktuppgifter när vi vidarebefordrar ditt ärende till våra lagerlokaler.  Kostnader Alla priser inkluderar moms och valutan är svenska kronor. Aktuella priser och kostnader såsom fraktkostnader framgår i vår webbshop. Betalningsmetoder Du kan betala i vår onlinebutik med kreditkort (Visa och Mastercard), samt genom internetbank. Vår samarbetspartner för betalningstjänsten är Klarna Bank AB (”Klarna”) med organisationsnummer 556737-0431, en bank som lyder under Finansinspektionens tillsyn. Betalning med bankapplikationer Klarna vidarebefordrar din betalning till oss. Du har tillgång till betalningsapplikationer hos alla större svenska banker, dvs. du kan betala med de vanligaste svenska bankerna såsom Nordea, Handelsbanken, Swedbank, SEB och Danske Bank. Klarna Bank AB visas på ditt kontoutdrag som betalningsmottagare. Kreditkortsbetalningar Du kan betala online med Visa, AMEX och Mastercard. Varken Cellexir eller Klarna har tillgång till kortinformationen, och betalkortsinformationen lagras inte i våra system. E-handeln kan använda internationella Verified by Visa och MasterCard SecureCode autentiseringstjänster för att genomföra betalningen. Leveranstid Vi tar emot beställningar och skickar produkter varje arbetsdag från vårt lager i Sverige. Leveranstider som avviker från ovan kommer att meddelas till dig via e-post eller mobilnummer om du har angett detta, förutsatt att vi blivit informerade om förseningar från Postnord.  Ej hämtade paket vid PostNord serviceställe. Vissa paket, beroende på storlek, går till utlämningsställe. Postkontoret kommer att hålla paket i fjorton dagar på det angivna insamlingsstället. Om paketet inte har hämtats inom denna tid kommer det att returneras till avsändaren på deras bekostnad. Läs mer om PostNords villkor för upphämtning vid serviceställe här. Villkor om ångerrätt Kunden har en 14-dagars ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Önskar kunden ta i anspråk ångerrätten ska denna returnera och/eller kontakta oss inom 14 dagar från att kunden erhållit varan. Vänligen ange följande information med din retur: – ditt kundnummer, namn, adress och telefonnummer – en kopia av ordern – Cellexir AB orderbekräftelse Vi kommer att skicka en fraktsedel för retur via e-post eller brev. Efter mottagen retur och efter att återbetalningen har godkänts kommer pengarna att returneras till ditt konto eller så kommer fakturan makuleras om den inte betalats ännu. Tvister På dessa allmänna villkor tillämpas svensk lag. Uppkommer tvist ska parterna i första hand försöka lösa denna genom en frivillig överenskommelse. För att få hjälp att lösa tvisten på lokal nivå kan en konsument vända sig till de kommunala konsumentvägledarna. Tvist ska, i avsaknad av överenskommelse, avgöras i allmän domstol. Kunden kan även få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Kontaktuppgifter Du kan nå oss via följande kontaktsätt: E-post: [email protected] Post: Cellexir AB, Box 11017, 10061 Stockholm
Behandling av personuppgifter Cellexir AB behandlar all kundinformation (personuppgifter) med fullständigt förtroende.
Integritetspolicy
  1. Inledning Cellexir AB (”Cellexir”, ”vi”, ”oss”) värnar om din integritet och om att behandla dina personuppgifter på ett öppet, ansvarsfullt och lagligt sätt. I denna integritetspolicy, som vänder sig till alla som på något sätt samarbetar eller kommer i kontakt med oss i form av kundrelation eller övrigt, beskriver vi närmare hur dina personuppgifter behandlas på Cellexir och vilka rättigheter du har som registrerad användare eller kund hos oss. Om inte annat anges är det Cellexir AB på Kärleksstigen 4b, 192 51 Sollentuna, som är personuppgiftsansvarig.
  2. Vad är en personuppgift? En personuppgift är en upplysning om en identifierad eller identifierbar fysisk person (”den registrerade”) och kan i stora drag vara vilken typ av uppgift som helst. Till exempel kan det inkludera namn, e-postadress eller mobilnummer om det kan förknippas med en levande person, men även ett fotografi med någons ansikte på är en personuppgift.
  3. Vad innebär det att ”behandla” personuppgifter? Ordet ”behandling” avser alla sorters hantering av personuppgifter. Definitionen är väldigt bred och inbegriper all form av hantering från insamling, registrering, lagring och bearbetning till läsning, användning, utlämning, spridning och till och med radering av personuppgifter.
  4. Vilka personuppgifter behandlar vi, för vilka ändamål och på vilka grunder?
4.1 Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna ingå eller fullgöra ett avtal med dig. Du som är ambassadör för oss har lämnat personuppgifter i form av t.ex. namn, personnummer, adress, portkod, e-postadress, telefonnummer, ev. bankkontonummer, namn på sociala medier och bilder. Dessa uppgifter behandlar vi för att kunna fullfölja vårt avtal med dig, t.ex. genom att skicka produkter eller betala ersättning och samarbeta kring event och annan marknadsföring. Vi behandlar även offentlig information från t.ex. sociala medier, såsom antal följare och aktivitet/inlägg relaterade till de varumärken du är ambassadör för, för att följa upp vårt avtal med dig som ambassadör för oss. Du som har sökt jobb hos oss har skickat in dina kontaktuppgifter (t.ex. namn, adress, e-postadress och telefonnummer) och ev. annan personlig information (t.ex. bild) i din jobbansökan. Vi behandlar dessa uppgifter för att bedöma din ansökan och lämplighet för en anställning. Om din ansökan inte leder till en anställning där ett avtal mellan oss och dig fastställs kommer din ansökan att lagras säkert hos oss i en månad framledes från datumet vi meddelar dig om avsaknad av potentiell tjänst. Detta görs i syfte att kunna kontakta dig som sökt jobb hos oss ifall tjänsten du sökte eller en ny tjänst hos oss skulle bli aktuell. Du som har ingått avtal med oss om sponsring av event, tillverkning av produkter eller annat professionellt samarbete har uppgivit personuppgifter till oss i form av t.ex. namn, adress, e-postadress, telefonnummer, titel och arbetsgivare. Dessa uppgifter behandlar vi för att kunna fullfölja vårt avtal med vår samarbetspartner. Den lagliga grunden för vår behandling av dessa personuppgifter om vår samarbetspartner är att behandlingen är nödvändig för att kunna ingå eller fullfölja avtalet. Du som via vår webbshop köper våra produkter har lämnat personuppgifter i form av namn, adress och bankkontodetaljer i syfte att kunna ta del av de produkter som vi har att erbjuda. Dessa uppgifter behandlar vi för att kunna leverera de produkter som du har beställt via vår webbshop. Vi kommer ej att använda de uppgifter du som privatperson har angivit vid köp av våra produkter för marknadsföringssyfte (i form av nyhetsbrev) om du inte aktivt fyllt i att du vill ta del av dem. Mer information om nyhetsbrev finner du nedan i sektion 4.2. 4.2 Vi behandlar dina personuppgifter baserat på vårt berättigade intresse. Du som har anmält intresse för att få nyhetsbrev av oss har uppgivit personuppgifter som t.ex. namn och e-postadress, vilka vi använder för att kunna skicka relevanta nyheter och pressmeddelanden till dig. Du kan när som helst avsluta prenumerationen av vårt nyhetsbrev genom att skriva till oss på [email protected] eller genom att klicka på länken för avregistrering av vårt nyhetsbrev som finns angivet i varje utskick. Du som fritt samarbetar med oss som ambassadör eller är en potentiell ambassadör kan ha uppgivit personuppgifter som t.ex. namn, adress, e-postadress, telefonnummer, namn på sociala medier och bilde, för att vi ska kunna skicka produkter till dig och samarbeta kring deltagande på event och andra former av marknadsföring. Vi kan även komma att spara sådana uppgifter och/eller offentlig information som t.ex. antal följare på sociala medier och aktivitet relaterat till våra varumärken för att kunna inleda ett sådant samarbete eller ingå ambassadörsavtal med dig. Du som kontaktat oss med frågor eller klagomål om våra produkter har uppgivit personuppgifter till oss i form av t.ex. namn, adress, e-postadress och telefonnummer och ev. hälsoinformation (t.ex. produktrelaterade hälsoproblem). Vi använder uppgifterna för att besvara frågor, utreda produktfel, spåra eller anmäla hälsorisker, betala ut ersättning och för att förebygga bedrägeri genom t.ex. grundlösa krav på ersättning. Du som besöker vår hemsida och godkänner våra cookies har godkänt att vi samlar in personuppgifter i form av online-beteende (t.ex. din IP-adress, surf/klick-historik, tidigare besökta hemsidor, m.m.) i enlighet med vår Cookie Policy. Vi analyserar denna information för att optimera vår hemsida och för att stärka och marknadsföra våra produkter och varumärken genom att analysera vilka delar av våra hemsidor som väcker intresse. Du som på vår uppmaning eller på eget initiativ hör av dig till en av våra allmänna mailadresser (t.ex. [email protected]) med t.ex. idéer om produkter och kampanjer kan komma att uppge personuppgifter till oss som vi använder för att besvara och bedöma dina förslag. Vi behandlar dessa personuppgifter baserat på vårt berättigade intresse att marknadsföra våra produkter och våra varumärken och förbli konkurrenskraftiga som företag. Om vi ingått avtal med dig avseende någon av ovannämnda aktiviteter, kommer vår behandling av dina personuppgifter istället baseras på detta avtal. 4.3 Rättslig skyldighet och samtycke Vi behandlar även dina personuppgifter för att fullgöra våra rättsliga skyldigheter (t.ex. bokföringsskyldighet) och instruktioner från domstolar och myndigheter (t.ex. Skatteverket). Vi kan även vara skyldiga enligt lag eller motiverade av allmänt intresse att behandla uppgifter i förhållande till produktfel för att kunna förebygga, spåra och övervaka ev. hälsorisker. Vi kan även komma att behandla dina personuppgifter baserat på ditt samtycke. Vi inhämtar i sådant fall ditt samtycke för ett visst ändamål och ser till att det är frivilligt, specifikt, informerat och otvetydigt. Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke och är då välkommen att kontakta oss på en av våra allmänna mailadresser eller via telefon. Vänligen observera att ett samtycke inte kan återkallas retroaktivt.
  1. Vilka är mottagarna som kommer ta del av personuppgifterna? Dina personuppgifter kommer, när och i den utsträckning det är nödvändigt, att behandlas av Cellexirs anställda och våra rådgivare, leverantörer, partners och distributörer. 6. Behandlar vi känsliga personuppgifter? Vi behandlar aldrig känsliga personuppgifter som t.ex. uppgifter om politiska åsikter, etniskt ursprung, religiös övertygelse eller sexuell läggning.
  2. Hur länge sparas personuppgifterna?
7.1 När vi behandlar dina personuppgifter baserat på vårt avtal Om vi har ett avtal med dig, till exempel som ambassadör för vårt varumärke, kommer vi att behålla dina personuppgifter under avtalsperioden och radera dem när avtalet upphör. I nedanstående undantagsfall gäller dock istället följande lagringstider: Om vi har en rättslig skyldighet att behålla eller lämna ut vissa eller delar av dina personuppgifter även efter avtalets upphörande, som t.ex. anställningsuppgifter, kommer vi att spara uppgifterna så länge och i den omfattning som krävs enligt lag, dom eller myndighet. Bilder eller filmer kommer inte automatiskt att raderas vid förfrågan eller då ett event har genomförts, utan kommer att behandlas i enlighet med vårt avtal. 7.2 När vi behandlar dina personuppgifter baserat på vårt berättigade intresse Nyhetsbrev: Vi kommer att behålla dina personuppgifter så länge du själv väljer att inte aktivt säga upp ditt intresse för våra nyhetsutskick. Du kan alltid avanmäla dig från marknadsföring genom en länk i nyhetsbreven (som når dig via e-post) eller genom att kontakta oss på email-adressen angivet på nyhetsbrevet eller på vår hemsida. Samarbeten/ambassadörskap: Vi kommer att behålla dina personuppgifter så länge som vårt informella samarbete fortlöper eller din personliga profil är relevant för vår marknadsföring enligt avtal eller överenskommelse. Produktfrågor och -klagomål: Vi kommer att behandla dina personuppgifter i två år från att vi mottog dem, för att kunna föra statistik över frågor och klagomål, utreda, spåra och anmäla ev. hälsorisker eller produktfel, se över och förbättra vårt kundservicearbete, betala ut ersättning samt för att förebygga bedrägeri genom t.ex. grundlösa klagomål och krav på ersättning. Besök på våra hemsidor: Vi kommer att behandla dina personuppgifter så länge du fortsätter att godkänna våra hemsidecookies. Idéer m.m.: Vi behandlar personuppgifter i ev. spontant insända mail och brev så länge de kan vara relevanta för vår verksamhet, om inget annat överenskommes.
  1. Vilka rättigheter har du som registrerad? Du som registrerad har en rad rättigheter. Du har rätt att få veta vilka personuppgifter vi behandlar och få tillgång till dessa (en kopia). Du får även begära att vi rättar felaktiga uppgifter, raderar ej längre relevanta uppgifter eller att vi överför dina uppgifter via så kallad dataportabilitet.
Du kan även be oss begränsa behandlingen av dina personuppgifter. Notera att detta dock kan medföra att vi inte kan uppfylla våra eventuella skyldigheter gentemot dig och att radering inte kommer att innefatta bilder och filmer, vilka kommer att behandlas i enlighet med vårt avtal om vi har en sådan sinsemellan oss och dig som samarbetspartner eller om du uttryckligen avsäger ditt samtycke för att visuellt material på dig används eller sparas genom att höra av dig till oss. Om den rättsliga grunden för vår behandling av dina uppgifter är en intresseavvägning har du rätt att när som helst invända mot behandlingen. Samtliga ovannämnda rättigheter har vissa begränsningar. Du kan alltid inge klagomål till Datainspektionen.
  1. Övrigt Denna integritetspolicy kommer regelbundet att uppdateras för att anpassas efter verksamheten och uppfylla kraven enligt gällande rätt, dvs. svensk lagstiftning inklusive de krav som följer av den s.k. dataskyddsförordningen (EU-förordning nr. 2016/679). Förevarande version uppdaterades senast den 5 mars 2024. Alla personuppgifter som vi tillhandahåller stannar innanför EU/EES, dock bör det noteras att vi använder oss av en extern aktör för vår webbshop, vill du veta mer om deras behandling av personuppgifter klicka på länken: https://buildahome.se/kontakta/ Vi använder dessutom Klarna Bank AB för att behandla din beställning i vår webbshop. Mer information om samarbetet kan du läsa om här samt om Klarnas dataskyddsinformation på länken: https://www.klarna.com/se/dataskydd/.

Prenumerera på våra nyhetsbrev