Köp- och leveransvillkor

Priser

Moms ingår i priset med 25%.
 

Betalningsalternativ

KORTBETALNING

Våra kortbetalningar hanteras av vår betalningspartner Stripe som för att garantera snabba och säkra betalningar. Stripe accepterar alla stora kort såsom VISA, MasterCard och American Express. Vi lagrar aldrig ert kreditkortsnummer, istället förmedlas din betalning av Stripe med säker kryptering. Stripe är certifierat enligt PCI-leverantör Level 1. Detta är den högsta nivån av certifiering som finns i betalningsbranschen. Ingen avgift för kortbetalning tillkommer.

PAYPAL

Vi erbjuder våra kunder att säkert och bekvämt skicka och ta emot betalningar online med PayPal. När du använder PayPal, hålls dina betalningsuppgifter privata och varje PayPal betalning följs av en mejlbekräftelse av din transaktion. Vid beställning, kommer det totala beloppet att dras från ditt konto på PayPal och det tillkommer inga extra kostnader för att använda denna tjänst

Säkerhet

Ingen del av själva kort transaktionen sker på vår sida. Då själva betalningen ska ske så transporteras du direkt till antingen Stripe eller PayPal sidor via krypterat SSL protokoll. Ingen information kring kreditkort eller liknande går genom denna sida.

STRIPE

När du fyller i dina kreditkorts uppgifter i betalningsformuläret, så finns uppgifterna endast på er dator, ni har inte skickat dem någonstans. När du sedan trycker på bekräfta så skickas uppgifterna inte till vår server, vi ser aldrig ditt hela ditt kreditkortsnummer. Istället använder vi Stipes java script krypterigsbibilotek och allt skickas säkert och krypterat till Stripe. Java scriptet körs i er webläsare på er dator.

När vi skickat krypterat data till Stripe skickas det säkert över HTTPS. Stripe bestämmer detta och det går inte att skicka denna sorts data över en oskäker linlje.

Stripe skickar sedan tillbaka till oss en token som vi kan använda för betalning. Denna token innehåller ingenting av din kreditkortsdata. Ett Stripe token ser ut som liknande:tok_5jKPEG5osqmUxu

Stripe’s krypterade system gör så att betalning lösningen hålls enkelt i sitt förfarande, men med den högsta krypteringen av kreditkorts data.

För mer info om säkerhet, teknik och procedurer kring kortbetalning så rekommenderar vi att du kontaktar Stripe och/eller PayPal

 

Prenumeration*

För att du ska få bästa effekt av Cellexir är det viktigt att du dagligen tillför kroppen en jämn dos. En prenumeration på Cellexir ger dig möjlighet att alltid ha Cellexir hemma till ett fördelaktigt pris. När du väljer detta alternativ får du produkterna levererade vid samma datum månadsvis. Du kan välja att hoppa över en försändelse och du kan när som helst avsluta din prenumeration. Om du önskar säga upp din prenumeration hos oss skall du kontakta oss genom att skicka e-post till vår kundtjänst info@cellexir.se. Du får därefter en skriftlig bekräftelse via e-post från oss på att din uppsägning är bekräftad och att du därmed inte får någon ny leverans. Uppsägning av din prenumeration måste ske senast dagen innan betalning för nästa utskick görs. Utebliven betalning räknas inte som uppsägning.

Betalningen för din prenumeration hanteras via Stripe eller PayPal. Om du väljer att betala med kort dras beloppet automatiskt från ditt kort vid ordertillfället. Samma villkor gällande retur och reklamation gäller för prenumeration som vid vanlig beställning.

Vid försenad betalning kommer lagstadgade påminnelseavgifter samt eventuella inkassoavgifter att debiteras. Avgifter samt dröjsmålsränta påföres antingen av oss eller av den/de fordringsägare som administrerar just din skuld.

Leverans

Fraktfritt inom Sverige.

LEVERANSTID

Din vara packas normalt inom 24 timmar. Normal leveranstid för beställningar inom Sverige är cirka 1-5 arbetsdagar. 

LEVERANSSÄTT

Samtliga beställningar inom Sverige skickas med Post Nord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

SMS-UTSKICK

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

SKADOR PÅ PAKET OCH EJ UTHÄMTADE PAKET

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Retur, reklamation & återbetalning

ÅTERBETALNING AV KORT

Du som betalt din order, men av någon anledning har ångrat ditt köp får återbetalt till samma kort eller konto som pengarna dragits från. När vi har godkänt en retur, så kommer vi återbetala beloppet automatiskt.

REKLAMATION OCH RETURRÄTT

Vid eventuellt fel på produkt åtgår full ersättning. Om reklamationen inte är berättigad får du själv stå för alla fraktkostnader, även våra kostnader för att skicka tillbaka produkten till dig efter inspektion.

ÅNGERRÄTT

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor.) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

RETUR - POSTNORD

Följ stegen nedan när du ska returnera din(a) produkt(er)

Steg 1: Fyll i returformuläret och packa in produkterna ordentligt. Täck över eller ta bort den ursprungliga leveransetiketten och de gamla streckkoderna från paketet.
Steg 2: Skicka returformuläret tillsammans med produkten/produkterna som du ska returnera.
Steg 3: Fäst returetiketten på paketet.
Steg 4: Skicka paketet från något av PostNords ombud.
.
OBS! Om du inte använder den frankerade returetiketten som medföljde ansvarar du själv för dina produkter tills de tas emot på vårt lager. Kom ihåg att be om en kvittens när du lämnar paketet på PostNord så att ditt paket är försäkrat. Det är gratis att skicka ditt paket i retur när du använder returetiketten från PostNord.

 

Personuppgifter

PERSONUPPGIFTSLAGEN

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).